Panasonic Lumix S5 II si S5 IIX
Panasonic tocmai a anuntat introducerea in piata a doua noi camere mirrorless destinate in primul rand videografilor, camere ce vin cu un sistem de focus cu adevarat imbunatatit si denumit generic “Hybrid Phase Detection AF” cu 779 puncte de focalizare. Un sistem ce vine sa infrunte, cel putin din ce se aude pe la “influensarii” celebri de pe YT, inclusiv noul focus de la Canon. Nu confirm, pt ca nu am folosit inca aceasta camera, dar probabil nici aia nu vorbesc prostii.
Am inceput desigur cu ce era mai important, insa lucrurile bune nu se opresc aici. Senzorul este unul nou, cu 24 megapixeli, culorile sunt Panasonic, asta ca sa ma exprim destul de succinct si intr-un sens pozitiv, iar stabilizarea este si ea una de top. Din ce am vazut in cateva teste, mult peste ce ofera de exemplu Sony, pe camerele lor FF actuale.
Montura celor doua camere este L-Mount, dupa cum era si de asteptat, ceea ce ofera un avantaj in sensul ca puteti alege obiective foto atat din plaja de 14 modele a celor de la Panasonic, cat si din pleiada altor producatori cum ar fi Sigma, de exemplu. Spun ca e un avantaj deoarece la Canon sau Nikon nu ai acesta varianta in acest moment. Iar la Canon nici nu cred ca va fi prea curand. Dar asta e o alta tema pe care probabil o sa o dezbat in curand.
Motorul celor doua camera este si el unul nou, dezvoltat de cei de la L2 Technology, un brand creat de parteneriatul Leica – Lumix. Dar cred ca asta mai putin conteaza, in fata faptului ca cele doua camere stiu sat traga in rezolutii de pana la 6K, cu pana la 14,2 Dynamic Range (12,3 “curat”) si cu un ISO “folosibil” de pana la 25.600 ( camera stie pana la 51.200 sau chiar 204.800 in modul extins).
Alte lucruri demne de mentionat sunt:
Am mentionat in primul rand aspectele video, deoarece consider ca prezenta gurilor de ventilatie de pe cele doua camere, fac aceste body-uri sa fie destinate in primul rand videografilor, insa prin specificatii mai gasim si o alta caracteristica ce ma face sa cred ca la fel de bine ar putea fi folosite si pe partea de foto. Adica avem posibilitatea unui mod de fotografiere de inalta rezolutie ce poate scoate RAW-uri de pana la 96 megapixeli (Pixel-Shift), sau fotografierea in rafala (cu shutter electronic) 30 FPS si cu un buffer de pana la 300 cadre Jpeg/Raw.
Tin neaparat sa mentionez ca articolul e bazat pe cee ace am citit in specificatii si din ceea ce am vazut in review-urile de “afara”, dar nicidecum din testarea efectiva a camerei. Spun asta pentru ca nu vreau sa se inteleaga gresit natura articolului. Nu vreau sa se inteleaga ca e camera perfecta si trebuie neaparat sa o cumpere cineva, chiar daca pretul si specificatiile sunt atat de attractive.
Daca am vazut si minusuri? Da! De exemplu mufa jack a microfonului are aceeasi culoare cu cea a castilor, ceea ce inseamna ca va trebui sa te holbezi putin la ele cand introduci mufele. 😊
Poate pun si mana pe ea la un moment dat. Stiti ca fratele nu da inapoi cand e de zis adevarul. 😊
Spor in toate si tone de nunti anul asta!
Nota! Nu uitai sa lasati un comentariu atat aici ca sa bubuie algoritmul! 🙂
Text scris de fotograf nunta Adrian Mitranescu
Gasiti mai jos cateva specificatii de pe BH, dar mai intai niscai Review-uri de pe la alti baieti:
SENZOR DE IMAGINE
Senzor CMOS tip cadru întreg (35,6 mm x 23,8 mm) de 35 mm
24,20 megapixeli/25,28 megapixeli
Da
3:2/filtru de culori primare
Tip comutare senzor de imagine
“(*1) Despre înregistrarea filmelor
– Înregistrarea se oprește atunci când timpul de înregistrare continuă depășește 30 de minute în [6K/29.97p] [6K/25.00p] [5.9K/29.97p] [5.9K/25.00p] când modul Thermal Management este setat pe Standard.
– Cardurile care pot fi utilizate pentru înregistrare variază în funcție de rata de biți a filmelor și de tipul de format.
Filme cu 72Mbps sau mai puțin: Card de memorie SD cu clasa de viteză SD cu clasa 10 sau clasa de viteză video 10 sau mai mare.
Filme cu 200Mbps sau mai puțin: Card de memorie SD cu UHS-I / UHS-II UHS Speed Class 3 (U3) sau Video Speed Class 30 sau mai mare
– Un nou fișier va fi creat pentru a continua înregistrarea dacă timpul de înregistrare continuă depășește următoarele condiții.
Filme cu mai puțin de 72Mbps: 30 minute
Filme cu 72Mbps sau mai mult: 3 ore 4 minute
– Un nou fișier va fi creat pentru a continua înregistrarea dacă dimensiunea fișierului depășește următoarele condiții.
[MP4] în [FHD] 4GB
[MP4] în [4K]: 96GB
[MOV]: 192GB
(*2) Sunetul audio de înaltă rezoluție este selectabil numai atunci când se atașează un microfon Φ3,5 mm sau DMW-XLR1 (vândut separat).
(*3) Despre AF
– Detecția automată nu este disponibilă pentru filmarea video cu rată mare de cadre peste 60p (100p sau 120p).
– Urmărirea și Detecția automată nu sunt disponibile atunci când se utilizează un cablu HDMI sau un cablu de conectare USB pentru filmări video cu rată mare de cadre (100p sau 120p) peste 60p.
(*4) Pentru a reda imagini video cu rezoluție 4K sau mai mare, utilizați un cablu HDMI Premium High Speed (tip A – fișă tip A).
Fotograf de nunta din 2012